mandag den 26. marts 2012

Torsdag, fredag og søndag på Møn


Så kom højtrykket, der gjorde det  muligt at fiske på Møn flere dage i træk, og fisket blev der gjort, og fisk blev der landet! En hel del fisk kom ombord på Njord. Alt fra 4 til 11 kg.´s laks og havørreder fra 4 til 6,3 kg. Det har simpelthen været nogle fantastiske dage, der mindede meget om det skønne fiskeri vi havde i påsken sidste år.



Vejret viste sig fra alle sine forskellige sider. Da havdisen pludselig lå omkring os på Møn og Rügen, var jeg virkelig meget glad for min radar. Den er altså et rigtig nyttigt redskab at have med sig, faktisk vil jeg gå så langt som til at sige nødvendigt, for når sigtbarheden bliver så dårlig, er man prisgivet uden. Jeg har selv sejlet uden radar i et par år, og jeg har virkelig selv følt mig på skideren, når tågen lukkede, men den tid er altså slut, og jeg vil på det kraftigste opfordre alle, der ikke har fået anskaffet sig én, til at gøre det. Det er jo ikke nødvendigvis kun én selv det går ud over! Undskyld prædikenen, men jeg synes bare, at jeg har mødt alt for mange trollingbåde syd for separeringen de sidste par dage, der hverken har haft AIS eller radar, og hvis man krydser renden med så dårligt et sigte, er det ligefrem dumt!


Jeg har haft flere gæster med ombord de sidste par dage. Jeg vil gerne sige tak til Mads Jyde, Kenneth Bang og Thomas Høstbo for nogle gode fiske-stunder. Billederne her er et lille udpluk fra de gode dage på Rügen. Lad os nu bare håbe at vi får en påske magen til sidste år. Vi ses på Møn.

3 kommentarer:

  1. Lækkert! Så er man ligesom igang ;-)

    SvarSlet
  2. Ja ja, bare vent til Påsken, så kommer det også til at køre en dag hvor jeg er med ;-) Nu skal man ikke nedgøre en havørred på 6,3kg men jeg havde da gerne set at en ordentlig laks var gået til biddet. Næste uge siger jeg dig!

    SvarSlet