onsdag den 14. juli 2010

Opsummering af ugens fiskeri

Vi havde en helt fantastisk uge i Havøysund, specielt pga. Kristians kæmpe flynder

men også pga. godt selvskab og fantastisk vejr det meste af ugen. Langt det meste af vores fisketid blev brugt på flynderfiskeri med jigs. Samlet set fik vi 32 flyndere fordelt over ugen. Det er i sig selv ikke usædvanligt i Havøysund, men fiskeriet var trægt og der blev ikke ligefrem væltet fisk op i de andre både. Set i det lys er det et absolut godkendt resultat. Antalsmæssigt var flynderne jævnt fordelt mellem os fire, men Kristian tegnede sig for de to største da han var så ubeskeden også at tage ugens næst største fisk på 162cm (63kg).

Den havde iøvrigt totalt indhaleret jiggen (se billede) og kunne desværre ikke genudsættes.

Uges tredje største fisk - som iøvrigt leverede en mindeværdig fight - stod jeg selv for. Den målte 146cm (ca. 43kg).
Fjerde største stod Allan for med en fisk på 130cm.

Der ud over havde vi en håndfuld mellem 10 og 17kg.


Der blev dog også tid til et par timers torskefiskeri da strømmen stod stille, hvilket resulterede i flere fine torsk op til 11,5kg.

Lidt medefiskeri efter havkat gav fisk op 5kg (Kristian) og på jigs kom der desuden en håndfuld katte op med den største på 6kg (Mads).

Rødspættefiskeriet i havneløbet har vist sig at være lige så godt som sidste år og et par timers fiskeri gav et par håndfulde flotte spætter. Anders stod for de to største på 1,8 og 2,0kg.

Tak til Jan Kristoffersen for at tilbyde os en af bådene denne uge. Jeg tager derop igen som guide for Hans Hagerup de to første uger af august og jeg glæder mig allerede til at komme derop igen og se og jeg selv eller en af kunderne måske også kan få en 100kgs fisk...

Tak for en rigtig god uge til Allan, Kristian og Anders.

Mads

1 kommentar:

  1. Uden at jeg kender noget til situationen, vil jeg anbefale dig at investere i et par waders. Du kan få et par neopren til under 500,- og det giver bare lige den ekstra grad af frihed mht. hvor man kan komme til at fiskeri.
    Hvilke waders vil jeg dog ikke gøre mig klog på. Jeg kan kun sige, at indtil videre er jeg glad for mine ABU waders till 399,- (tilbud) fra Føtex. Bilka har dem som regel til 500,- som normalpris - begge Dansk Supermarked = stort set samme varer.
    Ikke at dette svarer på dit spørgsmål, blot et velmenende råd.

    SvarSlet